miercuri, 23 mai 2018

SISTEMUL MEDICAL DIN ROMÂNIA

Alex.C.Vâscu
Tare am fost surprins când s-au mărit salariile celor din sistemul medical din România. Mi-am zis...bravo lor, acum medicii nu or să mai pretindă șpagă pentru munca lor, vor fi mai atenți cu pacienții...vor veni schimbări în sistem...noi pacienții vom duce-o mai bine! Da de unde! Drumurile mele m-au dus prin spitalele din Zalău, Județul Sălaj cu munca...și ce am văzut și auzit m-a lăsat fără ...vorbe multe! Doctorii cer șpagă la fel ca înainte -unii au salarii de 20.000 lei lunar!-, la fel ca asistentele și infirmierele...acum nu spun direct -hai dă ceva- nu...doar așa voalat! Eu ce să zic...unii dintre pacienți dau bani pentru a fi bine tratați ...și se vede cine dă bani...este mai îngrijit, se ocupă de el doctorul și restul, colegii lui...dar cei care nu dau, vai de capul lor! Am fost intrigat de un tratament neomenesc al pacienților la Spitalul Județean de Urgență Zalău...auziți Dvs. sunt sculați la ora 5 dimineața cu urlete și trântituri de uși de infirmiere (femeile de serviciu) care vin la curățenie...când ar dormi mai bine pacienții...pe la 6,30 vin asistentele medicale cu medicamentele/injecțiile...apoi analize...și la urmă, pe la 8,30 sau 9 vine măria sa doctorul sau un grup de doctori!.Nu se poate face asta cam de la ora 7 până la ora 9??? Să fie lăsați pacienții să doarmă...doar au venit la spital pentru a se face bine...nu să sufere de insomnie acută!!! Un alt aspect negativ! La Zalău-la spitalul de stat- mâncarea este foarte proastă...se fură de la bucătărie pe rupte...vai de acel pacient care nu are mâncare de acasă! Sigur va slăbi sau se va îmbolnăvi...cina se servește la ora 17,30(cel mult la ora 18) și este sub toată critica...Se pune fireasca întrebare: ce face un pacient care nu are mâncare de acasă? De la ora 18 să nu mănânci nimic până dimineața la ora 8!!! Acest tratament le-aș impune doctorilor și asistentelor medicale...apoi să-i/ să le vedem numai după trei zile...Am mai descoperit o anomalie! Pacienții sunt obligați să se programeze pentru un consult la policlinică...dar din păcate nu mai sunt numere...doctorii consultă numai 4-5 pacienți de două/trei ori pe săptămână...așa că bieții oameni sunt obligați să aștepte luni de zile până le vine rândul la un consult...apoi vine teroarea cu o nouă programare pentru control...la fel, iar numere și iar așteptare! Am reclamat conducerii...ei dau vina pe Casa de Asigurări de Sănătate sau cum dracu-i spune...că ei nu decontează decât banii pentru un număr limitat de pacienți...restul să meargă la doctorii particulari! Eu propun D.nei ministru următoarele: Să exportăm toți doctorii/asistentele și să importăm doctori/asistente și să angajăm translatori!!! Dacă tot le-am mărit salariile, să facă treabă...să lucreze doctorii în policlinică pe trei schimburi de câte 6 ore într-o zi!!! Și nu numai maxim două ore pe zi! Chiar nu vă este rușine, măi doctorilor??? Parcă voi mâncați cu două guri...Mare prostie au făcut PSD-iștii cu ALDE-iștii...și amarnic vor regreta cât de curând...Vom trăi și vom vedea... Dar un lucru este cert: sistemul medical din România este în colaps...și nu se întrevede un mod de a se redresa... dar poate că așa se dorește de către cei care ne conduc din afară...poate! 
Zalău, într-o noapte caldă de vară...o insomnie datorită prostiei manifestată de câțiva judecători incompetenți care mint de îngheață apele în motivările lor...un alt sistem în colaps total!!!
Alex.C.Vâscu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu